pondelok 8. júna 2015

Život jedna báseň - Coleen Hooverová

Jeden milión
päťdesiatjedentisíc dvesto minút.
Zhruba toľko minút 
už ťa ľúbim.
Toľko minút už na teba myslím,
toľko minút už sa o teba bojím,
toľko minút za teba ďakujem Bohu,
toľko minút za teba ďakujem všetkým bohom
v univerze.

Jeden milión
päťdesiatjedentisíc 
Dve-
sto
minút...

Jeden milión päťdesiatjedentisíc
dvesto ráz.
Toľkokrát som sa vďaka tebe usmial,
toľkokrát som vďaka tebe sníval,
toľkokrát som vďaka tebe veril,
toľkokrát som vďaka tebe odhalil,
toľkokrát som vďaka tebe obdivoval,
toľkokrát som si vďaka tebe vážil 
svoj život.

A presne jeden milión  päťdesiatjedentisíc 
dvesto minút od tejto chvíle ťa požiadam o ruku
a opýtam sa, či so mnou prežiješ všetky zvyšné minúty
svojho života na tomto svete.




Táto kniha sa mi do rúk dostala čistou náhodou a myslím, že bola presne to, čo som potrebovala. Príbeh je ľudský a plný emocií ktoré vám na tvári vyčarujú úsmev alebo slzy. Kniha je plná úžasných, silných, hlbokých myšlienok a výrokov. Každá kapitola sa začína výrokom skupiny The Avett Brothers. V knihe sa objavuje slam poetry ktorú si vďaka knihe zamilujete. Keď mi spolužiačka prerozprávala obsah z jej pohľadu, kyslo som sa zatvárila, no do knihy som sa začítala už po pár stranách a pustiť ju z ruky mi prišlo takmer nemožné. Príbeh vás pohltí a miestami máte chuť autorku preplieskať za to, čo postavám nadelila ale zároveň ju milujete.

Osemnásť ročná Laken sa po otcovej smrti presťahuje s mamou a mladším bratom Kelom do Mitchiganu. Laken, so zlomeným srdcom zo straty otca a dôverného domova, sa spočiatku zmene bráni. Už po príchode spoznáva chlapca - Willa, ktorý jej okamžite učaruje.Na prvé rande ju Will zavedie do miestneho pubu, ktorý je práve v ten večer rezervovaný pre slam poetry. Po Willovom prednese sa Laken zamiluje nielen do jeho výzoru, ale i do duše. Práve keď sa dvojica začne najviac zbližovať a Lakein život chytí novú iskru, osud mladej láske postaví do cesty obrovskú prekážku a ona má pocit,  že sa všetko opäť rúca. Prekonajú spolu s Willom prekážky? Aká bude ďalšia rana, ktorú život nadelí Laken a jej bratovi Kelovi? Nevzdá to nakoniec? 
A zistíte, že veršami, sa pocity vyjadrujú až zarážajúco úžasne.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára